مشاوره و اجرا فوم آتش نشانی

مشاوره و اجرا فوم آتش نشانی

مشاوره و اجرا فوم آتش نشانی09194782491
مشاوره و اجرا فوم آتش نشانی

مشاوره و اجرا فوم آتش نشانی

مشاوره و اجرا فوم آتش نشانی09194782491

شستی اعلام حریق

شستی اعلام حریق :

در سیستم اعلام حریق شستی اعلام حریق از یک میکرو سوییچ برای قطع یا وصل می باشد که در حالت عادی قطع است و با مشاهده حریق توسط افراد شیه روی آن شکسته و آژیر بصدا در می آید .

موارد زیر در نصب شستی های اعلام حریق باید مورد توجه قرار گیرد:

1- طرز بکار انداختن همه آنها به یک گونه و آسان می باشد .

2- به نحوی استقرار یابد که فرد مجبور نباشد بیش از 20 متر طی مسافت و آنرا بصدا در آورد .

3- بارز و مشخص بوده و خالی از هرگونه مانع باشد ( نور کافی در روز و شب داشته باشد)

4- در ارتفاع 140 سانتیمتری از سطح کف نصب گردد .

5- در محلی باشد که فردی که می خواهد آنرا بکار اندازد بی جهت در معرض خطر قرار نگیرد .

6- محل نصب در مسیر های خروجی اضطراری و در انتهای راهرو و در محلهای خروج که بسمت بیرون منتهی می گردند باشد .




مشاورایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس

09194782491

02166233275

سامانه پاششی اطفاء حریق گرمایش برودت پارس

سامانه پاششی اطفاء حریق سیستم‌هایی هستند که در آن‌ها شبکه لوله کشی در قسمت پشت سوپاپ آژیر خطرمرطوب به‌طور دایم با آب پر می‌شود و زمانی که دستگاه پاششگر فعال می‌شودآب به سرعت از آن بیرون می‌زند.


از طرف دیگر در سیستم‌های پاششی خشک شبکه لوله کشی پشت سوپاپ پاششی خشک با هوای فشرده پر می‌شودکه از وارد شدن جریان آب به داخل شبکه پاششگر جلوگیری می‌کند و وقتی سیستم پاششی فعال می‌شود فشار هوای نگهداری شده و آب به طرف سر پاششگر جریان می‌یابد. از سیستم پاششی خشک در محل‌هایی که خطر یخ زدگی وجود دارد استفاده می‌شود. پاششگرهای معمولی آب را به صورت چرخشی به طرف سقف و طبقات توزیع می‌کنند. در حالی که از پاششگرهای چتری آب به صورت سهمی به طرف طبقات پاشیده می‌شود. هر دو نوع می‌توانند به‌طور مستقل بوده یا به بخشی آویزان باشد. به‌طور کلی برای سیستم‌های پاششگر اطفاء حریق خودکار از لوله‌های ثابتی استفاده می‌شود که پاششگرهای مجاور آن با فاصله‌های معین از یکدیگر متصل شده‌اند. وقتی سیستم فعالی می‌شود آب فقط از پاششگرهایی پخش می‌شود که وسایل ضدآب در آن به دمایی رسیده‌اند که برای باز کردن آن ضروری می‌باشد. این نحوه استقرار سیستم به عنوان سیستم‌های اطفاء حریق فعال عمل می‌کنند.



مشاوره و اجرا گرمایش برودت پارس

09194782491

02166233275

دتکتور های گرمایش برودت پارس


کابل دتکتور یک سنسور حرارتی خطی میباشد که بر روی سینی کابلها و یا در روی سقف با آ ی بولت مخصوص متصل میگردد و ابتدا وانتهای آن زون باکس مخصوصی(جعبه تقسیم)قرار می گیرد و به پنل  مخصوص خودش به نام زون ماژولzone Module  متصل می گردد  و نوع آدرس پذیر و هوشمند آن قابلیت آدرس دهی به صورت دقیق و متر به متر را به روی زون ماژول دارد (خطا و حریق)و با توجه به FM نسبت به دمای محیط درجه حرارت  کابل دتکتور تعییین میگردد و+۱۱ درجه ماکسیمم دمای محیط ، درجه حرارت کابل دتکتور تعیین میشود و برای این محیط ۶۸ درجه سانتی گراد مناسب می باشد و مطابق با UL سطح پوشش کابل دتکتور از دو طرف ۵/۳ متر میباشد که فاصله ۲ کابل دتکتور موازی در یک فضا ۱۰/۶ متر می شود و با توجه به اینکه این سنسور خطی و پیوسته است کل سطح را پوشش می دهد.



مشاور مدرس و اجرا ایمنی آتش نشانی

09194782491

02166233275 

تاریخچه فوم اطفا حریق

تاریخچه فوم اطفا حریق

آب همواره ابزاری برای مهار آتش بوده است، اما در همه موارد بهترین گزینه نیست. برای مثال، آب معمولا برای آتش سوزی نفت بی تاثیر است، و می تواند خطرساز باشد. فوم های اطفا حریق برای خاموش کردن آتش سوزی نفت ساخته شدند.
در سال 1902، روشی برای خاموش کردن مایعات آتش زا از طریق پوشاندن آن ها با فوم، توسط مهندس و شیمی دان روسی الکساندر لوران معرفی شد. لوران در باکو معلم مدرسه بود، شهری که در آن زمان مرکز صنعت نفت روسیه بود. لوران که در آنجا با دیدن آتش های نفتی بزرگی که به سختی مهار می شدند، تحت تاثیر قرار گرفته بود، تلاش کرد مایعی پیدا کند که چنین آتش هایی را مهار کند. او فوم آتش نشانی را اختراع کرد، که در 1902 و 1903 با موفقیت امتحان شد. در 1904 لوران اختراع خود را ثبت کرد، و اولین فوم خاموش کننده را در همان سال تولید کرد.


مشاور ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس

09194782491

02166233275

نگرانی های زیست محیطی و سلامتی

نگرانی های زیست محیطی و سلامتی

مطالعات نشان می دهد PFOS آلاینده ای با دوام، زیست تجمع پذیر و سمی است. در می 2009 این ماده به ضمیمه B قرارداد آلاینده های ارگانیک پایدار استکهلم اضافه شد. قوانین ایالات متحده، کانادا، اتحادیه اروپا، استرالیا و ژاپن تولید محصولات جدید PFOS-محور، از جمله فوم اطفا حریق را ممنوع کرده است. کمپانی 3M تولید PFOS را در سال 2002 به دلیل نگرانی از سمی بودن آن، از فاز خارج کرد.
مطالعه ای، منتشر شده در سال 2015، نشان داد که آتش نشانان به احتمال بیشتری در جریان خون خود مواد فعال سطحی فلوئورینی دارند. در سال 2016، نیروی هوایی ایالات متحده، 4.3 میلیون دلار جهت سیستم تصفیه آب برای ساکنین نزدیک پایگاه هوایی پترسون در کلورادو هزینه کرد.
در ایالات متحده، میزان دفع AFFF در آب توسط سازمان محافظت محیط زیست (EPA) و وزارت دفاع، طبق معاهده آب پاکیزه، کنترل و تنظیم می شود.


مشاور ایمنی آتش نشانی گرمایش برودت پارس

09194782491

02166233275